Home > Milieu / wonen > Duurzaamheid > Energieprijzen en energieleveranciers > Klachten over uw energieleverancier of netbeheerder

Klachten over uw energieleverancier of netbeheerder

Een energieleverancier is niet hetzelfde als een netbeheerder. Een netbeheerder kunt u niet zelf kiezen, deze is afhankelijk van de woonplaats. Een elektriciteits- en aardgasleverancier mag u wel vrij kiezen. Op de website van de VREG kunt u via een zoekmodule te weten komen wie uw netbeheerder is.

Algemeen

Met klachten kunt u in eerste instantie bij de energieleverancier of netbeheerder zelf terecht.

  • De leverancier behandelt klachten over facturatie van het energieverbruik, gratis elektriciteit, het afsluiten van een leveringscontract, agressieve verkooptechnieken, ...
  • De netbeheerder behandelt klachten over aansluitingen, afsluitingen, schade als gevolg van een storing, defecte meters, budgetmeter en alle andere technische aspecten van energie.


Bent u niet tevreden over de behandeling van uw klacht door uw energieleverancier of netbeheerder? Dan kunt u uw klacht in tweede instantie tot volgende organisaties richten:

  • De Vlaamse Regulator voor de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG) behandelt klachten over meters en aansluitingen, de levering van elektriciteit door de sociale leverancier, de kwaliteit van de geleverde energie (stroomonderbrekingen, ...), gratis elektriciteit en de tarieven van de distributie.
  • De federale Ombudsdienst voor Energie behandelt klachten over prijzen, kosten en tarieven van de energie, prijzen, kosten en tarieven bij aansluitingen, afsluitingen en wijziging van leverancier en verkoopsmethodes en contractvoorwaarden van de leveranciers.
  • Het Vlaams Energieagentschap (VEA) behandelt klachten over de toekenning of uitbetaling van energiepremies door de netbeheerders.

Meer info

 

Sluitingsdagen

  • woensdag 15 augustus 2018

Zoeken

Het weer in Hulshout