Fluvius sluit dit jaar 16 klantenkantoren
Fluvius sluit dit jaar 16 klantenkantoren
Tussen 1 maart en 1 juli van dit jaar sluit Fluvius 16 van zijn 30 klantenkantoren, verspreid over heel Vlaanderen. En hoewel het klantenkantoor van Mechelen en Vilvoorde open blijft, houden we eraan u hierbij van deze beslissing op de hoogte te brengen.
Er zullen affiches opgehangen worden aan de klantenkantoren en cliënten krijgen bij een bezoek een flyer mee naar huis.
Digitaal wint terrein
De afgelopen vier jaar zag Fluvius het aantal bezoekers van de klantenkantoren teruglopen van 160 000 in 2017 tot slechts 37 200 in het afgelopen jaar. Die afname is een algemene tendens waarbij klanten steeds vaker hun weg vinden naar onze andere kanalen. Zo kunnen klanten natuurlijk sinds jaar en dag hun vragen kwijt via de website en de telefoonlijnen. Iets recenter is het uitgebreide klantenportaal ‘Mijn Fluvius’ en de WhatsApp, live chat en chatbot. Bovendien zorgt het groeiend aantal digitale meters ervoor dat budgetmeterklanten niet meer langs hoeven te komen om hun kaart op te laden.
Nog altijd tot bij u
Niettemin vinden we het belangrijk om ons fysiek klantencontact niet te verwaarlozen en houden we rekening met de klanten voor wie het digitale pad een te grote uitdaging vormt. Daarom stapt Fluvius over op een systeem met één klantenkantoor per regio met dezelfde ruime openingsuren. Enkel in Antwerpen en Brussel blijven twee klantenkantoren bestaan, omwille van de specifieke verkeerssituatie in de regio. Elk van die kantoren blijft natuurlijk voorzien van een oplaadterminal die 24/7 beschikbaar is voor budgetmeterklanten.
Hieronder een handig overzicht van onze klantenkantoren die we de komende maanden sluiten met daarnaast telkens het adres waar men in de toekomst terecht kan.
Je vindt de klantenkantoren én oplaadpunten voor Prepaid ook terug op https://www.fluvius.be/nl/contact/klantenkantoren.