Scalini Mode
Over Scalini Mode
Het leek alsof Edith in de horeca zou gaan werken, aangezien ook haar ouders een horecazaak uitbaatte, tot er een klein boetiekje in Hulshout op haar pad kwam. “In de horeca ben je natuurlijk nooit thuis, waardoor ik de stap zette om dit boetiekje over te nemen. Denken dat ik hierdoor meer tijd zou hebben of meer zou thuis zijn, was een illusie. De winkel is sowieso 5 dagen per week open; bepaalde periodes in het jaar zijn we ook nog open op zondag. Dan blijft maandag over, maar maandag is traditioneel collectiedag. Dan rijd ik naar Antwerpen, Brussel of elders om nieuwe collecties aan te kopen. Winkel doen is meer dan alleen maar uitpakken en opplooien. Eigenlijk kan je ons vergelijken met een klein fabriek.”
“Het leuke aan een boetiek in een dorpskern als Hulshout is dat je de meeste van je klanten echt wel kent. Ik heb vaste klanten die hier twee keer per week binnenspringen. Ze kopen misschien niet altijd iets, maar als ze hier niet geweest zijn, dan is hun week niet compleet. Wat ook leuk is, is dat moeders – die hier al jaren komen – op een gegeven moment ook hun dochters meebrengen. Zo krijg je toch die vertakking in je klantenbestand en kunnen wij het aandeel jongere klanten vergroten. Mijn beste klanten zijn tussen de 40 en 45 jaar of 65+. Natuurlijk hebben wij ook die jonge generatie nodig om te kunnen blijven bestaan. Daar zetten wij nu ook heel fel op in. Bij het kiezen van de collecties houdt ik deze generatie ook altijd in het achterhoofd. Wat ik wel spijtig vind, is dat mijn klanten vooral mensen zijn die niet van Hulshout zijn. Begrijp me niet verkeerd; er komen ook heel wat mensen van Hulshout, maar het overgrote deel komt uit onze buurgemeenten. ”
“Scalini Mode is natuurlijk een gevestigde waarde en na 34 jaar mag ik ook wel zeggen dat mijn ervaring een sterkte is. Vooral bij het kiezen van de collecties vertrouw ik op mijn ervaring. Kleedjes met een rek zal ik bijvoorbeeld nooit bestellen; ook al puilen de collecties ervan uit. Mijn ervaring leert me dat deze altijd omhoog kruipen en dat is gewoon niet aangenaam. Ik veronderstel dat het ook door mijn ervaring is dat heel wat winkels uit de buurt mij in het oog houden. Dat is ook de reden waarom we op facebook geen merken meer vermelden. Ik heb gemerkt dat concullega’s dit dan zien en het ook online bestellen. Op de website vind je wel merken en foto’s terug, maar dit zijn andere foto’s dan op facebook. Vaak zijn de kledingstukken die je op de website vindt ook niet meer voorradig. We plaatsen ze er echter wel nog altijd op omdat het toch een indicatie geeft van de stijl die wij aanbieden.”
Wat is het mooiste aan jouw beroep?
“Het leukste en tegelijkertijd ook de sterkte van Scalini Mode is dat wij echt begaan zijn met onze klanten. Een klant is een persoon, geen nummer. Ik zal nooit iets verkopen dat ik niet mooi vind; daar ben ik dan ook eerlijk in. Te groot is te groot en te klein is te klein. Ik heb liever dat mensen niets kopen en terugkomen, dan dat ze met een miskoop naar buiten gaan. Verder is het plezant als je mensen kan helpen met hun keuze. Vaak kopen mensen altijd hetzelfde soort kleren. Wij kunnen hen helpen om eens andere combinaties te proberen. Soms zie je mensen echt openbloeien. Ons doel elke dag opnieuw is dat klanten tevreden naar huis gaan.”
Scalini Mode | 015/22.25.68 |
Prof. Dr. Vital Celenplein 8 | scalinimode@hotmail.com |
2235 Hulshout | www.scalini-mode.be |
Lees ook hier het artikel dat verscheen in het gemeenteboekje van december 2022.
Zet u ook graag uw handelszaak of onderneming in de kijker? Neem dan contact op met lokale.economie@hulshout.be