Visie van de school
“Wij willen een school zijn die leeft en bruist, een school met enthousiaste mensen en nieuwe ideeën, en een school waar kinderen zich goed voelen.”
Deze visie is gebaseerd op vier pijlers:
- Duurzame school
Wij bouwen aan een waardevolle en duurzame school.
We streven naar een doordacht duurzaamheidsbeleid door in te zetten op afvalbeperking, laag energieverbruik, een beter leefmilieu en groen op en rond onze school.
We focussen op milieu- en klimaatbewustwording bij al onze leerlingen.
We voeren een actief gezondheids- en bewegingsbeleid.
We dragen zorg voor elkaar én voor onze omgeving.
- Gastvrije school
We creëren een vriendelijke leer- en werkomgeving waarin elk kind en elk personeelslid zijn unieke en bijzondere zelve kan zijn. Iedereen moet zich thuis voelen op onze school. Daarom streven we naar een laagdrempelige school, waar iedereen welkom is en waar beschikbaarheid vanzelfsprekend is.
We kiezen voor een gastvrije en vriendelijke omgangsstijl waar beleefdheid, respect en verdraagzaamheid centraal staan.
We willen de afstand tussen school, buurt en gemeente klein maken vanuit een gezamenlijk doel: kinderen prikkelen in hun ontwikkeling en vanuit ieders specifieke kwaliteit draagkracht bieden aan de kinderen die ons worden toevertrouwd.
We willen samen school maken door te luisteren naar iedereen die nauw betrokken is bij onze school – leerlingen, leerkrachten, ouders, schoolbestuur en externe partners – om vanuit een gezamenlijk engagement een draagvlak te creëren waar ieder kind zich gedragen voelt.
- Zorgzame school
Wij streven naar een warm en zorgzaam schoolklimaat.
We werken aan een brede taalkrachtige leer- en leefomgeving, zodat iedereen zich in alle mogelijke situaties kan uiten.
We werken in elke vorm van begeleiding aan een gepersonaliseerde benadering.
We behouden het huidige zorgsysteem dat professioneel is uitgebouwd en versterken dit waar mogelijk.
We werken aan een goed-gevoel-school voor iedereen.
- Toekomstgerichte school
We bouwen aan een hedendaagse school door toekomstgericht te werken en in te spelen op nieuwe tendensen en mogelijkheden; zowel pedagogisch als didactisch.
We streven naar het slim organiseren van ons onderwijs om te komen tot succesvolle onderwijssystemen.
We voeren een gericht professionaliseringsbeleid.
We zetten actief in op de profilering van onze school.
We zetten in op digitale intelligentie in de brede toepassing van data en ICT. We willen efficiënt omgaan met digitalisering waarbij we nieuwe technologieën en nieuwe media integreren in ons lessenpakket om de generatie ‘Digital Natives’ te leveren om op een verantwoorde en kritische manier om te gaan met de digitale wereld.